Hjemmekontor i fullt regntøy

Det er tidlig morgen, jeg våkner til samme tid som alltid. Kaffetrakteren starter sømløst klokken 8.00 fordi den er koblet til et tidsur. Smart, ikke sant? Dagen min har startet med en uventet joggetur rundt i området hvor jeg bor. Jeg ble inspirert av min livspartner til å komme meg opp og ut, ta meg en joggetur. Selv dro partneren på trening rett før jeg fikk stått opp. Dagen er full av sol ute, og over tyve grader allerede klokken halv ni om morgenen.

Det er en sånn dag de aller fleste kler av seg når de går ut, og sprader rundt i bare skjørt eller shorts, singlet og korte topper. Det er absolutt noe jeg selv også synes er herlig sånn sett. Etter en god løpetur ute kom jeg hjem og tok meg en dusj etter å ha tøyd ut. Det slo meg, som det ofte gjør, den indre stemmen min sa hviskende til meg «ta på deg fullt regntøy». Jeg må alltid høre på den stemmen, alt annet har ikke mening.
Det aller beste som finnes kan faktisk være å gå nydusjet ut av badet, for så å ta på seg ordentlig regntøy / oljehyre i skikkelig PU eller PVC materiale. Så lurer du kanskje…. hva har han under?
Det aller enkleste er å ha bare undertøy inni regntøyet, eller også en tskjorte eller liknende. I dag ble det bare undertøy – en boxershorts, bar overkropp, bare ben og føtter, fullt regntøy rett på kroppen!

Det er da blodet begynner å bruse litt, og jeg tar inn over meg alle følelsene jeg får. Sansene mine plukker opp lyden av knitringen i regntøystoffet, av knappene som kneppes igjen. Nesen min plukker opp den unike lukten av regntøy. Det føles litt spesielt gøy å gå å sette seg ved kontorplassen i hjemmekontoret med fullt regntøy på.
Man prater gjerne med kolleger, eller folk man samarbeider med via mail eller andre chatte-funksjoner. De sitter nok der hjemme i nattøy, joggedress eller shorts.



Det var jo lenge en poplulær greie å stille til møte via zoom eller teams, i bare underbuksa. Dressjakke og skjorte, bare boxershorts eller truse nedentil. Så om du leser dette å synes at det er rart at jeg tar på meg fullt gummiregntøy, som dekker hele kroppen min, mens andre møter kolleger på teams i bare underbuksa så tror jeg du må tenkte deg om en gang til. For er det virkelig så ille å bruke litt regntøy innendørs?

Dagens outfit ble selvfølgelig regnbukse med seler. Kanskje en av mine favoritter. Jeg tok på meg en slitesterk regnjakke fra Helly Hansen i grønn innerst. Selebuksa dro jeg utenpå, tok selene utpå jakken, slik at hele selebuksen viser. Jeg synes det er aller mest gøy, og ikke minst behagelig.
Det ble til at jeg jobbet en liten stund, før jeg måtte lage meg litt frokost. Jeg hadde jo tross alt vært på løpetur husker du vel?

Jeg tar ikke av meg regntøyet for å lage meg frokost. Jeg har hatt denne spesielle interessen i flere tiår. Faktisk talt har jeg hatt den helt fra fødselen og så lenge jeg kan huske. Jeg har altså ikke tenkt til i mitt eget hjem å hverken skamme meg for den eller skjule den dersom noen tilfeldig skulle oppdage meg gjennom vinduet. Ikke misforstå meg kjære gode leser, jeg blotter meg ikke med fullt regntøy på, det er ikke det. Jeg legger bare ikke skjul på det om noen mot formodning skulle se meg. Riktig nok har jeg ikke direkte innsyn til hverken stue eller kjøkken fra gata eller naboer, men muligheten er der, om du bor i nabobygget og sitter med stjernekikkert. Jeg tenker at jeg blir et lite påskeegg for dem som tilfeldig oppdager meg.
Jeg lagde altså frokost, før jeg gikk inn til kontorpulten min og fortsatte å arbeide frem til lunsj.

Det hender jo selvfølgelig at jeg sitter på et videomøte jeg også å kjører trenden hvor meg kun er pyntet på overkroppen, men i stedet for å driste meg til nakenhet nedentil, så sitter jeg med folk på møte med skikkelig regnbukse!
Håper dere koser dere på deres helt egen måte både i hjemmekontor, eller på jobb for all del! I dag er det meldt ganske mye regn, og tordenvær i tillegg så jeg håper at nettopp du inspireres til å ta frem støvlene og ordentlig regntøy i gummi, og kanskje en sydvest for å ta deg en tur ut i regnværet! Kan jeg utfordre deg til å dra av gårde på jobb eller butikk i fullt regntøy neste gang det høljer ned? Kjør på, gå kledd i regntøy på bussen og butikken! Fortell gjerne om det i kommentarfeltet!

Legg igjen en kommentar